پایان نامه و پروژه دانشجویی

دانلود مقاله دانلود تحقیق دانلود نرم افزار دانلود اندروید دانلود پایان نامه دانلود پایان نامه کارشناسی دانلود پایان نامه ارشد دانلود پروژه

پایان نامه بررسی نقش و تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد بازاریابی شرکت ها


پایان نامه بررسی نقش و تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد بازاریابی شرکت ها

پایان نامه بررسی نقش و تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد بازاریابی شرکت ها (مطالعه موردی شهرستان سرپل ذهاب)

دانلود پایان نامه بررسی نقش و تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد بازاریابی شرکت ها

پایان نامه بررسی نقش و تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد بازاریابی شرکت ها
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 97 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 83

پایان نامه بررسی نقش و تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد بازاریابی شرکت ها

مقدمه :

عصر ما، عصر انتقال از جهان واقعی به دوران زندگی در فضایی دوجهانی است. گرچه هنوز نهادها و سازمان های مجازی شکل نگرفته اند، اما ظهور جهانی نو به نام جهان مجازی را در دور و بر خود احساس می کنیم. جهان مجازی هویت معلم و فراگیر را به شدت تغییر می دهد و وظایف و نقش های جدیدی برای آنها پدید می آورد. سازنده گرایان با تاکید بر فعالیت یادگیرنده در فرآیند یادگیری معتقدند که دانش از بیرون به فرد منتقل نمی شود، بلکه آن چه وی از طریق حواسش دریافت می کند، براساس فردیت خویش تفسیر و پردازش می کند. آنها نقش معلم را مربی کنار میدان و تسهیل کننده یادگیری می دانند و بر یادگیری موقعیتی تاکید می کنند. براساس این نظریه یادگیری هنگامی اثربخش تر و کارآتر می شود که یادگیرنده در بافت واقعی و زمینه موضوع مورد بحث قرار گیرد. یادگیری هنگامی افزایش چشمگیری می یابد که با بافت حل مسئله در ارتباط باشد کلاس های آموزشی سنتی دارای اثر بخشی چندانی نیستند، زیرا وابسته به زمان و مکان خاص اند و نمی توانند بافت واقعی و مناسب برای یادگیری فراهم آورند. متن های چاپی نیز به سبب محدودیت های خاص که چیزی بیش از متن، تصویر و طرح خطی نیستند مشکل آفرین اند. ( حسینی، 1386 : ص14 )

سهولت استفاده یكی از مولفه های اساسی استفاده مشتریان از تكنولوژی های كامپیوتری استو برای كاربران جدید به شكل خاصی مهم است . سهولت استفاده یك بخش معین از كیفیت خدمت است و برای رضایت مشتری ضروری است. چون سهولت استفاده كارایی استفاده از خدمت را افزایش می دهد . در زمینه فروش الکترونیک ، سهولت استفاده شامل وجوهی چون كاركرد، دسترسی به اطلاعات ، سهولت در سفارش دادن و هدایت كردن می باشد، علاوه بر سهولت استفاده ، سایت شركت هم باید برای چشمان فرد دلنشین باشد. بنابراین مولفه دیگر كیفیتی طراحی وب سایت می باشد. یكی از مزایای تكنولوژی های آنلاین كه اكثراً ذكر می شود این است كه وب سایت می تواند جهت نیازهای كاربر طراحی شود (سفارشی سازی) ، هر چند این موضوع می تواند كاری چالش برانگیز باشد ، چون در این حالت تماس انسانی وجود ندارد. فروشندگان اینترنتی باید تلاش كنند تا خدماتشان را با نیازهای افراد منطبق كنند ، مثلاً بر مبنای خریدهای گذشته و سایر اطلاعاتی كه به وسیله مشتریان تهیه شده است . مشتریان وفادار منبع ارزشمندی برای بهبود خدمات هستند ، اما شركتها،اغلب از این اطلاعات استفاده نمی کنند. (کاتلر،1391)

اگرچه پاسخ دهی به طور كلی اثر مثبتی روی رضایت الكترونیكی دارد ، اما باید توجه كرد كه چنانچه مشتریان احساس كنند از سوی شركت با نامه های الكترونیكی مورد حمله (بمباران اطلاعاتی ) واقع شده اند ، آنگاه ممكن است روی اداركات كیفیتی به شكل منفی اثر بگذارد. مولفه پنجم كیفیت، اطمینان است ، كه میزان محرمانه ماندن اطلاعات و امنیت درك شده توسط مشتری هنگام استفاده از خدمات فروشنده اینترنتی می باشد. این دو موضوع به شكل ویژه ای مورد توجه مشتریان خدمات الكترونیكی است امنیت به موضوع بدست آوردن اطلاعات حیاتی مشتریان توسط افراد ثالث می پردازد ( مثل دسترسی به جزئیات كارت اعتباری یا حساب بانكی ) در حالی كه محرمانه ماندن اطلاعات به امكان سوء استفاده از اطلاعات افراد توسط بازاریابان می پردازد.محرمانه ماندن اطلاعات هنگامی ایجاد می شود كه مشتریان بتوانند استفاده از اطلاعات شخصی توسط بازاریابان را محدود كنند (کاتلر،1391)

بیان مسئله :

در این پژوهش به بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد بازاریابی پرداخته شده است ، امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یكی از بستر‌های نوین به سرعت در حال تأثیر گذاری بر زندگی بشر است. این تأثیر در كلیه وجوه اجتماعی دیده می‌شود. از آن جمله تأثیر شدید فناوری اطلاعات بر اقتصاد است. در اقتصاد جدید كه مبتنی بر شبكه‌های كامپیوتری است محیط كسب و كار در حال تبدیل به محیطی دیجیتالی (رقمی) است. چنین اقتصادی را با عناوینی همچون اقتصاد شبكه‌ای یا اقتصاد دیجیتال نیز نامیده‌اند. اقتصاد دیجیتال كه تحت عنوان اقتصاد اینترنتی، اقتصاد نوین یا اقتصاد مبتنی بر شبكه نیز نامیده می‌شود به اقتصادی اطلاق می‌گردد كه قسمت اعظم آن بر پایه فناوریهای دیجیتال شامل شبكه‌های ارتباطی، رایانه‌ها، نرم‌افزارها و سایر فناوریهای اطلاعاتی است. (عزیزی ،۱۳۸3)،

مبادلات الكترونیكی ریسكهای زیادی برای مشتریان دارد . چون مشتریان از طریق كاركنان واحد فروش یا فروشگاههای فیزیكی ، تماس مستقیم با شركت ندارند و به منظور انجام مبادله ، باید اطلاعات حساسی مثل شماره كارت اعتباری خود را بدهد. همچنین عدم وجود تعاملات بین فردی نشان دهندة این است كه اعتماد آنلاین اساساً اعتمادی بر مبنای شناخت است كه این شناخت بر مبنای قضاوت مشتری از قابلیت اعتماد و ظرفیتهای فروشنده(شركت) یا كانال های مبادله است.

فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه .............................................................................................................................................2

بیان مسئله.........................................................................................................................................4

اهمیت و ضرورت پژوهش..................................................................................................................6

اهداف تحقیق.................................................................................................................................. 7

فرضیه های تحقیق...............................................................................................................................8

قلمرو مکانی وزمانی تحقیق.................................................................................................................9

تعاریف عملیاتی................................................................................................................................9

فصل دوم

مقدمه.............................................................................................................................................11

بازاریابی مستقیم (DM)...................................................................................................................11

بازاریابی هدف................................................................................................................................12

تقسیم بندی بازار............................................................................................................................12

بازاریابی یک به یک.........................................................................................................................13

تاثیر فناوری اطلاعات بر اقتصاد..................................................................................................................17

شکل گیری بازاریابی اینترنتی .....................................................................................................................21

اهمیت بازاریابی اینترنتی..............................................................................................................................21

مزیت های بازاریابی اینترنتی........................................................................................................................22

مدل های تجاری (کسب و کار) در بازاریابی اینترنتی ................................................................................23

مدل مبتنی بر ارائه خدمات بازاریابی............................................................................................................25

بازاریابی اینترنتی در ایران، راهبردها و راهکارها.........................................................................................27

قابلیت های دفتر کار مجازی........................................................................................................................31

مدل های کسب و کار الکترونیکی...........................................................................................................34

تقسیم بندی بازار بر اساس شاخص های رفتاری....................................................................................35

وفاداری مشتری ..........................................................................................................................................37

اقتصاد وفاداری الکترونیک .........................................................................................................................42

اهمیت رضایت مشتری و مفهوم آن در فضای الکترونیک...........................................................................45

پیشینه پژوهش.............................................................................................................................................52

فصل سوم

مقدمه..........................................................................................................................................................54

روش تحقیق.................................................................................................................................................55

جامعه آماری................................................................................................................................................55

نمونه آماری................................................................................................................................................55

روش نمونه گیری........................................................................................................................................56

ابزار جمع آوری اطلاعات............................................................................................................................56

روش تجزیه و تحلیل داده ها........................................................................................................................57

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل داده ها.................................................................................................................................59

الف )آمار توصیفی....................................................................................................................................61

ب )یافته های استنباطی..............................................................................................................................64

فصل پنجم

مقدمه.......................................................................................................................................................67

بحث و نتیجه گیری..................................................................................................................................68

یافته ها.....................................................................................................................................................70

پیشنهادات... ............................................................................................................................................71

منابع ومآخذ ...........................................................................................................................................73

ضمائم.....................................................................................................................................................52

دانلود پایان نامه بررسی نقش و تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد بازاریابی شرکت ها


برچسب ها: پایان نامه بررسی نقش و تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد بازاریابی شرکت ها ,
[ بازدید : 764 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 16 مرداد 1395 ] [ 7:11 ] [ امید عرضی ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]